İklimler - Andre Mauroıs

 



Sahaflarda buldum bu romanın eski bir baskısını.
Varlık Yayınları'ndan çıkmıştı. 1967 yılında, Tahsin Yücel çevirisiyle.

Sayfalarını karıştırırken bir ithafla karşılaştım, şöyle diyordu: "Sevgilim, bu kitabı ilk defa on beş, bilemedin on altı yaşımda okudum. O kadar bayıldım ki, bir süre Odile oldum... Sonra kitap bir biçimde yok oldu. Unutmuştum. Geçen gün sahafta görünce bir heyecan, bir heyecan... Değişmemiş... Bence hâlâ en güzel aşk hikâyelerinden biri... Sana aldım".

Okuduğumda, ithafı yazana hak verdim. Hakikaten okuduğum en güzel aşk hikâyelerinden biriydi. "Her an yeni bir hayat serilir önümüze", "birdenbire gidişim sizi şaşırtmış olmalı" diyor ve "kaderlerimizle arzularımız hemen hiç bir zaman bağdaşmıyordu" diye bitiyordu kitap.

Helikopter'in ilk kitabı bu: Aşka âşık olanlar için tekrar yayınlıyoruz bu dünya güzeli kitabı, unutulmasın diye.
**

"Belki de insanları en çok bölen şey, kimilerinin her şeyden önce geçmişte, kimilerininde yalnız içinde bulundukları dakikada yaşamalarıdır."

Kitap 1920'lerin Parisinde geçiyor ve iki bölümden oluşuyor. İlk bölüm Philippe'nin Odile ile yaptığı saplantılı ve ızdırap dolu evliliklerini konu alıyor. İkinci bölüm ise Odile'nin tam tersi olan ve evliliği için her türlü tavizi veren Isabelle ile yaptığı evliliği anlatılıyor. İlk bölüm erkeğin -Philippe- ikinci bölüm ise kadının - Isabelle- ağzından anlatılıyor ve bu sayede ilişkilere iki farklı bakış açısından bakmış oluyoruz.

Başta kitap beni biraz sıktı çünkü çok yavaş ilerliyordu her şey ama sayfalar ilerledikçe bu yavaşlayış gitti ve kitabı elimden bırakamaz hale geldim. Aşk ve ilişkiler üzerine hem erkeğin hem de kadının ağzından yazılmış etkileyici bir kitap. Etkileyiciliğinin yanında hüzünlü bir yönü de var... Ben kitabı çok sevdim eğer aşk ve ilişkiler üzerine bir kitap arıyorsanız okumanızı tavsiye ederim. 

Yorumlar

  1. Merak ettiğim bir kitaptı. Bu aydınlatıcı yorumdan sonra kesin okumalıyım diyorum. Çok teşekkürler...

    Sevgiler natali_kontes

    YanıtlaSil
  2. Merak ettiğim bir kitaptı. Bu aydınlatıcı yorumdan sonra kesin okumalıyım diyorum. Çok teşekkürler...

    Sevgiler natali_kontes

    YanıtlaSil
  3. Merak ettiğim bir kitaptı. Bu aydınlatıcı yorumdan sonra kesin okumalıyım diyorum. Çok teşekkürler...

    Sevgiler natali_kontes

    YanıtlaSil

Yorum Gönder