Suya Yazdım - Emine Çataltaş


Çocukken en çok istediğim büyüklerle arkadaş olmaktı.

Hep te öyle oldu.
Neden kendi yaşımdakilerden çok büyüklerle arkadaş olmak istediğimi o yıllarda bilmiyordum.
Çabucak büyümek ve onlar gibi olmak istiyordum sadece.
Şimdi yarım asır geçti..artık biliyorum;
Yaşam denilen yolculuk bir tiyatro
Sahne aldığımız perdede kimi ne kadar etkilediğimizle ilgili.
Ve kaç perde olursa olsun BİR KEZ sahneye çıkabildiğimiz.
Şimdi son perde.Yazmazsam ölecekler..Yaz dedi...Suya yazdım.
**

“İçimde ince ince sızlayan, içten içe hüzün veren duyguyu anlamaya çalışıyorum.Neden tatlı bir acı hissediyorum?
Mutluyum desem neden acıyor içim? Mutsuzum desem içimde kıpırdayan duygu ne? 
Ne söylemek istiyor bana, kimi arıyor, kimi özlüyor? Geçmişi mi? Gelmeyeceğini bile bile...Hüzün bundan mı? 
İçimde kıpırdayan duygu ne? Sevdiklerim ve onların dokunuşları mı? 
Bulutların üstünde olmayı da biliyorum, çamurların içinde hıçkırmayı da... Olmaz dediklerimin olduğunu da gördüm, hayal bile edemeyeceğim mucizeleri de...
Gidenleri gördüm hiç gitmeyeceklerini düşündüğüm... Gelmek isteselerde gelmeyeceklerini bildiğim... Bir de gelebilecekler varken gelemeyenleri...Gidemediklerimi gördüm. Sadece ben mi gördüm bunları? Neden sızlıyor içim? Mutluluğun mutsuzluğu, mutsuzluğun mutluluğu mu bu? Susturamadığım duygularım var,söz dinlemeyen...Sadece sızlayan... Söylenecek sözler bitti biliyorum. Yeni şeyler söylemek lazım. Niçin sızlıyorsun...”

Emine Hanım'ın güzel kaleminden çıkan Suya Yazdım kitabı yazarın denemelerini kaleme aldığı bir kitabı. Yazdıkları genellikle kendisinde iz bırakan olaylardan ve insanlardan oluşuyor. Emine Hanım'ın en büyük isteği edebiyat okumakmış ama farklı bir bölüm seçmek zorunda kalmış ( bunun hikayesi kitapta mevcut ve okurken etkilenmemek elde değil.) , öğretmen olmuş ama kendisi Edebiyattan hiç kopmamış ve sonunda yazdığı yazıları toplayarak bir kitap haline getirmiş. Ve en önemlisi bu kitabın gelirini de Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneğine kız çocuklarına burs versinler diye bağışlamış. 


"Karar vermelisin ya okumaktan vazgeçeceksin hayalinin peşinde koşacaksın ya da varlığında mutsuzluk yaymayacaksın, hangi mesleği seçersen seç önce seveceksin ve var gücünle çalışacaksın."

Kitabın iz bırakan kişi ve olaylar oluşması yazılanları daha güzel kılmıştı. Okurken bazı yerlerde duygulanıyorsunuz, bazen gülüyorsunuz ve her yazıda sizi etkileyecek bir şeyler bulabiliyorsunuz.Beni etkileyenlerden biri meslek seçimi ile ilgili yazısı oldu, çünkü benim de en büyük hayalim Edebiyat okumaktı ve bazı özel sebeplerden dolayı okuyamadım ama tıpkı Emine Hanım gibi içimdeki edebiyat aşkı hiç sönmedi, blog ve instagram üzerinden yazdıklarım sayesinde bu sevgimi böyle dile getirmeye başladım. Yazar'a dönecek olursak kendisinin Cumhuriyet kadını olduğunu satırlarında sıkça görebilirsiniz. Ben kitabı, bu yaşanmışlıkları ve özellikle Emine Hanımın akıcı dilini çok sevdim. Beni bu kitapla tanıştıran canım arkadaşım Merve'ye ve böyle güzel yazılar kaleme aldığı için Emine Hanım'a çok teşekkür ederim. Emeğinize,kaleminize sağlık...Yüreğinizde ki edebiyat aşkı hiç ölmesin.
Ve kısa bir not, kitap sadece Antalya/Manavgatta satılıyor eğer kitabı almak isterseniz Instagram adreslerinde bulunan mail'den iletişime geçebilirsiniz.  https://www.instagram.com/suyayazdimkitap/


Yorumlar