Bir Kış Gecesi Eğer Bir Yolcu - Italo Calvino



“Italo Calvino’nun Bir Kış Gecesi Eğer Bir Yolcu adlı yeni romanını okumaya başlamak üzeresin. Rahatla. Toparlan. Zihnindeki bütün düşünceleri kov gitsin. Seni çevreleyen dünya bırak belirsizlik içinde yok oluversin” cümlesiyle başlayan, Calvino’nun yazarlık dehasını konuşturduğu, Calvino’nun Calvino’yu okuduğu, okurluk ve yazarlık üzerine bir başyapıt olan Bir Kış Gecesi Eğer Bir Yolcu, ilk kez özgün dilinden apılan çevirisiyle Türkçede...


**

“Dünya öylesine karmaşık, dolaşık ve fazlasıyla yüklü ki, biraz aydınlık bakabilmek için seyreltmek gerekiyor, seyreltmek.”


Kitap erkek okur'un Italo Calvino'nun kitabını alıp, okumasıyla başlıyor ve kitabın farklı hikayeleri tekrar ettiğini fark edince kitapçıya geri götürmesiyle devam ediyor. Orada kadın okurun da aynı sorundan şikayetçi olduğunu öğreniyor. Ve ikisi de başka kitap alarak maceralarına başlıyor...

Değişik bir kitapla karşınızdayım çünkü okurken ben ne okuyorum, bu nasıl bir kitap diye söylenip duruyordum ama ilerleyen sayfalarda bu düşüncem yerini çok ilginç ve güzel bir kitapmış söylemlerine bıraktı. Çünkü bu kitabın içinde 10 tane kitap okuyorsunuz... ve bazen bu kitabın kahramanı siz oluyorsunuz... Küçük oyunlar oynayarak bir konudan diğerine geçiyor ve kitabın başında da belirtildiği gibi çok dikkatli okunması gereken bir kitap. Bu kitapların birleşme noktaları ise çok iyi düşünülmüş. Postmodern eddebiyat'ın çok güzel bir örneği. Ben çok sevdim ve herkese tavsiye ederim ama sakın kitabı anlamıyorum diye bırakmayın, ilerleyen sayfalarda bu düşünceniz değişecek...


"Onsuz yapamayacağınız bir şeyi bir kenara bırakmayı bir kere başardığında, bir başka şey olmadan da yapabildiğini, sonra bir başka şeyden de sıyrılabildiğini göreceksin."




Yorumlar