Sen Değişirsen Her Şey Değişir - Başak Sayan


İnsan kaderini değiştirebilir mi? Bundan seneler önce bana bu soru sorulsaydı kesinlikle hayır derdim. Bana göre kader asla değiştirilemeyen bir şeydi ve herkesin o kadere boyun eğmesi gerekiyordu. O sıralarda kendi içsel yolcuğuma henüz başlamamış ve evrene dair büyük sırları keşfetmemiştim. Her şey uzun yıllar önce girdiğim bir depresyonla başladı. Neden hep aynı şeyleri yaşıyorum? sorusu zihnimden çıkmıyordu. Çünkü insanlar değişse de yaşadığım olaylar hep aynıydı. Sanki sürekli aynı yerde takılan bir filmde oynuyor gibiydim. Karşımdaki oyuncular sürekli değişiyor ama senaryo bir türlü değişmiyordu. İşte içsel yolculuğum bunu fark etmemle başladı. O zamanlar bilinçaltımın derinliklerinde saklı olan kök inançlarımın hayatımı nasıl etkilediğini bilseydim, onları nasıl değiştireceğimi ve istediğim gibi hayatı nasıl yaratabileceğimi de bilirdim. 
Başak Sayan; Bağlanma Korkusu, Kelebeğin Kaderi, Ölü Kuşların Sessizliği ve Nigâhdar romanlarının ardından ilk otobiyografik kitabında kendi hayatının iplerini nasıl eline aldığını ve içsel yolculuğunda nelerle karşılaştığını bilim ve felsefeyle temellendirerek olanca samimiyetiyle anlatıyor. Bu kitap, insanın elindeki en büyük gücü nasıl kullanması gerektiğini, inancın ve düşüncenin neler yaratabileceğini, bilinçaltında bulunan kök inançların nasıl değiştirileceğini,  arzu edilen bir yaşamın nasıl tezahür ettirileceğini detaylarıyla ve 21 günlük bir çalışmayla okura sunarken, aynı zamanda kişinin gerçek özü ile bağlantıya geçmesini de sağlıyor.
Keşke her insan kendi sihirli lambasına sahip olduğunun ve dilediği her şeyin gerçekleşeceğinin farkında olsa...
**

"İnsan doğduğu anda kördür ve yaşamının büyük bir bölümünü kör geçirir. Kimi tam yaşamı sona ererken görmeye başlar, kimi ise bir gün beklenmedik bir anda bir farkındalık anında. Var olan en büyük sır, en büyük hakikat hep gözlerimizin önünde ama biz madde dünyaya o kadar kendimizi kaptırmış ve biz sandığımız şeylerle o kadar haşır neşir olmuşuz ki, kör olduğumuzun farkında bile değiliz. Umarım bir gün her insan fark eder bu hakikati.”

Her kitabını ayrı bir zevkle okuduğum sevgili Başak Sayan'ın son kitabı Sen Değişirsen Her Şey Değişir’i sonunda okuma fırsatı buldum. Kitap; Başak Hanım'ın kendi hayatını anlatması ile başlıyor. O yıllarda yaşadığı olayların bilinçaltına nasıl yer edip onu nasıl etkilediğini ve şu an sahip olduğu hayatına nasıl geldiğini bizlere samimi bir dille anlatıyor.Ve 11 bölümden oluşan kitabın ilk bölümünde hayat hikayesini ele alıyor.Geriye kalan 10 bölümde ise kök inançlar, çakralar, meditasyon, evren ve insan , nefes , hermetik yasalar , ego , hastalıkların zihinsel nedenleri , 21 günlük bir çalışma gibi konuları ele alıyor.


 "Tüm bu çabanın tek bir amacı vardı, kim olduğunu anlamak ve hayatımdaki sorunların çözümünü bulmak."
Normalde kişisel gelişim tarzında ki kitapları okumayı çok sevmem ve biraz ön yargıyla yaklaşırım bu kitaplara fakat Başak Sayan benim bu tabumu yıktı diyebilirim.Çünkü hayatını anlatarak bu konulara değinmesi hem kitabı daha farklı hem de daha akıcı bir hale getiriyor. Okurken birçok satırda kendinizi bulacaksınız ve bulduğunuz bu satırlar içinizde şu zamana kadar isteyip de harekete geçiremediğiniz birçok şeyi harekete geçirecek. Ve harekete geçtiği zaman da hayatınızın nasıl da değiştiği sizi çok etkileyecek.
Bu tarz konuları anlamak biraz zor fakat Başak Sayan'ın verdiği örnek ve bilgilerde kullandığı sade ve akıcı dili sayesinde anlamanız çok kolay oluyor. Kitabın sonunda 21 günlük bir meditasyon çalışması bulunuyor, daha yapmadım ama kendimi hazır hissettiğim an yapmaya başlayacağım. Eğer siz de bu konulara meraklıysanız ve kendi içsel yolculuğunuza çıkıp hayatınızda bir şeyleri değiştirmek istiyorsanız bu kitabı alıp okumanın tam zamanı.. Umarım siz de kitabı çok seversiniz :)

Yorumlar

  1. Sosyal Medya'dan dolayı kendisini severek takip ediyordum.
    Aslında kitaplarını çok merak ediyorum. Bir dönem o kadar çok gördüm ki...ertelemiştim. Şimdi paylaşımınızı görünce aklıma geldi yine
    Teşekkürler, iyi geceler. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder