Oz Büyücüsü - L. Frank Baum

1900 yılında yayımlanan Oz Büyücüsü, yazarı L. Frank Baum’un ifadesiyle “merak ve eğlencenin korunduğu, kederin ve kâbusların dışarıda bırakıldığı modern bir masal” olmayı amaç edinir. Amerikan edebiyatının ilk masalı olarak görülen eser, 1890’ların Amerika’sındaki ekonomik, politik ve toplumsal durumun sembolik bir alegorisi olarak değerlendirilir ve Batı’daki çiftçilerin durumunu, dönemin altın piyasasını ve İç Savaş’tan sonra çalışamayıp ekonomik sorunlar yaşayan işçileri sembolize eden unsurlar taşıdığı ileri sürülebilir. Söz konusu alegorik özelliği ve hayali öğeleriyle hem çocuklara hem de yetişkinlere hitap eden bu klasikleşmiş eser, bir kasırgaya kapılan küçük Dorothy ile köpeği Toto’nun Kansas’ın uçsuz bucaksız çayırlarından fantastik Oz Diyarı’na uzanan yolculuğunu ve bu serüvende edindikleri sıra dışı dostları anlatır. Çıktıkları zorlu ve tuhaf yolculukta Korkuluk beynini, Teneke Adam kalbini, Aslan da cesaretini ararken Dorothy’nin tek istediği Kansas’a, teyzesiyle eniştesinin çiftliğine geri dönebilmektir. Ne de olsa insanın evi gibisi yoktur…
**

’ Ne olursa olsun, ‘’ dedi Korkuluk, ‘’ ben kalp değil beyin istemeliyim ; çünkü aptal biri kalbi olsa bile onunla ne yapacağını bilemez. ‘’
‘’ Ben kalp almalıyım, ‘’ diye karşılık verdi Teneke Adam, ‘’ çünkü beyin insanı mutlu etmez, oysa mutluluk dünyadaki en güzel şeydir. ‘’

Dorothy eniştesi ve teyzesiyle çiftlik evinde yaşamaktadır bir gün bir kasırga sonucu Dorothy ve köpeği Toto'yu evle birlikte başka bir diyara uçurur. Ev öyle bir yere konumlanıyor ki bu sayede Kötü Cadıdan birini öldürüyorlar. Ve daha önce hiç görmediği türden canlılar gelip ona teşekkür ediyorlar ve Dorothy'nin de büyük bir cadı olduğunu söylüyorlar ama Dorothy yolunu kaybettiğini ve cadı olmadığını söyleyip başına gelenleri anlatıyor. Bunun üzerine ona Oz Büyücüsü'nün yardım edeceğini söylüyorlar ve Dorothy ile köpeği Oz Büyücüsünü bulmak için yola koyuluyor. Yolda bir sürü arkadaş ediniyorlar; korkuluk, teneke adam ve bir de aslanla zorlu bir yola koyuluyorlar. Her birinin Oz Büyücüsünden isteği farklı ve sonunda Oz Büyücüsüne ulaşıyorlar. Acaba Oz Büyücüsü isteklerini yerine getirebilecek mi? Onlara iyi mi yoksa kötü mü davranacak ? Peki ya bu gizemli Oz Büyücüsü nasıl biri?


"Bilgiyi sağlayan tek şey deneyimdir ve dünyada ne kadar uzun kalırsan o kadar deneyim elde edersin."

Oz Büyücüsü küçüklüğümden beri en sevdiğim hikayelerden biridir bu yüzden de bu yaşımda bir kez daha okumak için elime aldım ve yine aynı mutlulukla, heyecanla kitabı okuyup bitirdim. Kitap aslında her yaştan insan için birçok ders verici şey içeriyor. Zaten hikayeye kapıldığınız an o büyülü dünyadan çıkmak istemiyorsunuz. Eğer hala bu güzel hikayeyi okumadıysanız okumanızı tavsiye ederim. Hem çocuklar hem yetişkinler okumalı bence. :)


Yorumlar

  1. Merhaba.
    Filmini kaç kez izledim bilemiyorum ama hala çok seviyorum ve aynı duygularla izliyorum.
    Hatta bugün Kadıköy'e indiğim de İşKültür Yayınlarına uğradım.
    Bu kitabı da gördüm ve alıp almamak arasında kalmıştım.
    Paylaşımınız sonrası almaya karar verdim.
    Selamlar, sevgiler. :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder