Nikola Tesla - Hayatım, Buluşlarım ve Düşüncelerim


Elektriğin sihirbazı olarak bilinen ve değeri gün geçtikçe daha çok anlaşılan Nikola Tesla, çocukluğundan itibaren başlayarak yaşamının en önemli dönemlerinde zihnini ve yaşamını şekillendiren olayları anlatıyor. Tesla'nın buluşlarına ve çalışma yöntemine dair de çarpıcı bilgileri kendi kaleminden bizimle paylaştığı kitap bir bilim adamının, bir insan olarak portresini de sunuyor.Hayatım, Buluşlarım ve Düşüncelerim, bilimin edebiyatla kardeşliğini ve insanlığa ilham veren Tesla'nın edebiyattan aldığı ilhamı göstermesi bakımından da oldukça ilgi çekici bir kitap.“Gelmiş geçmiş en büyük ve etkili mucitlerden Nikola Tesla’nın yaşamına ve buluşlarına dair söyledikleri herkese ilham kaynağı olacaktır.”
-Mark Twain-
**

“Aslına bakılırsa kişinin aklından geçirdiği herhangi bir nesnenin görüntüsünü ekrana yansıtmak ve dolayısıyla gözle görünür yapmak mümkün olabilmeli. Böyle bir gelişme tüm insan ilişkilerinde devrim yaratırdı. Bu mucizenin ilerleyen zamanlarda gerçeğe dönüşebileceğinden ve dönüşeceğinden eminim; problemin çözümünü üzerinde çokça düşündüğümü de eklemek isterim.”

Tarihin ve benim için en önemli insanlardan biri olan Nikola Tesla'nın hayatını, buluşlarını ve düşüncelerini bu kitapla kendi ağzından öğreniyorsunuz. Babasının kendi gibi Teslayı da papaz yapmak istemesi, annesinin Tesla için elinden geleni yapması, geçirdiği bazı hastalıklar ve zorluklar, yapacağı buluşlar için attığı adımlar ve bunlar hakkındaki düşüncelerini kitap gözler önüne seriyor. 
Okurken kavramlardan dolayı biraz zorlansam da beni en çok etkileyen kısmı icatlarını anlattığı kısımlar oldu. Tesla anlatırken ben heyecanlandım diyebilirim. Tekrar tekrar Tesla'ya hayran oldum. Kitabı bazı yerlerde kavramlardan dolayı okumak zorlaşıyor ama diğer kısımları çok akıcı bir dile sahip. Kısacası kitap Tesla'nın hayatının kısa bir özeti aslında. Ben kitabı çok sevdim özellikle Tesla'nın kendi ağzından anlatmasına bayıldım. Eğer siz de Tesla'yı seviyorsanız kesinlikle okumanız gereken bir kitap. 

“Ne var ki, içgüdü bilgiyi aşan bir şeydir. Mantıksal çıkarım ya da beynin bilinçli bir çabası sonuç vermediğinde gerçekleri kavramamızı sağlayan bir takım ince sinirler olduğuna şüphe yok.”


"Doğuştan gelen yatkınlık, tutkulu bir arzuya dönüştüğünde kişi hedefine koşa koşa ilerler."




Yorumlar