Zamanın Durduğu Yer - Ülker Üner


Çünkü geçmiş yakasını bırakmadan, geleceğe varamıyor insan.

Nerede başladı her şey? Tam bir yıl önce, bugün mü? Küçük ama düzenli dünyamı o gün mü altüst ettim ben? Şimdi bu otel odasında, uyku ile uyanıklık arasında gidip geldiği şu anda, aklından bunlar geçiyordu. O gün diye düşünüyordu Eylül, Eğer o gün yürümeye karar vermeseydim, şu anda nasıl olurdu acaba hayatım? Yine bu otel odasında olur muydum? Yine kesişir miydi onunla yolum? Kendi halinde bir evlilik ve iş hayatının içinde huzurla yaşayıp giderken uzun yıllardan sonra çocukluk arkadaşı Elif ile karşılaşır Eylül. Bu karşılaşma, asla hatırlamak istemediği geçmişini gün yüzüne çıkarır. Ve ardından yeni bir iş teklifine sebep olur. Çok geçmeden de hiç beklemediği bir anda, hiç beklemediği bir yerde aşkı çıkarır karşısına, Deniz'i... Eylül bir anda bağlandığı Deniz ile karşı koyamadığı bir aşkın içine sürüklenirken hayatın başka planları, zamanın açığa çıkarmak için beklediği sırları vardır...
Aşka, iş hayatına, insanın içinde gizli kalmış sırlara, verilen ve verilmeyen kararlarla bir anda yönü değişen, birbirine teğet geçen hayatlara dair bir roman.
**

"Çünkü düşüncelerinden kaçabilirdi insan. Ama kelimelerden kaçamazdı. Demir gibi ağır ateş gibi sıcaktı kelimeler.”

Kitabın başkahramını Eylül -diğer adıyla Pervin- evlenmiş, kendi halinde bir hayat sürmektedir. Aslında evliliği şu sıralar biraz sıkıntılı bir haldedir. Bir gün eski arkadaşı Elif ile karşılaşınca tüm hayatı değişmeye başlar. Önce Elif sayesinde işini değiştirir ve gittiği bir davette birine aşık olur. Aşık olduğu kişinin ismi Denizdir ve Eylül'ü etkilemeyi başarır. Zaman ilerledikçe aralarındaki ilişki farklı bir boyuta gelmiştir.Ama Eylül'ün kafasını hep sorular kurcalamaktadır... Bir yandan aşık olduğu,uzun zamandır tatmadığı duyguları tattığı Deniz, diğer yandan hayatının her anında yanında olan, onu çok seven kocası Selim... Eylül'ün bu yaptığı doğru mu ? yoksa yanlış mı ? bilemez.. Zaman ilerledikçe geçmiş gün yüzüne çıkıyor ve bir süreden sonra Eylül'ün Deniz ve Selim arasında karar vermesi gerekiyor. İşte o zaman öyle bir şey yaşanıyor ki...Eylül aslında seçimini yapmış oluyor.


"Çünkü geçmiş yakasını bırakmadan, geleceğe varamıyor insan."

Hepimiz onu instagramdan @kuklasureyya olarak tanıdık ve bizim kuklasureyyamız yani gerçek adıyla Ülker Üner bu sefer kitabıyla çıktı  karşımızda. İyi ki de çıktı çünkü kitaba tek kelimeyle bayıldım. Eylül'ün hikayesi, yaşadıkları beni kitabın içine öyle bir çekti ki... Bazen hissettiği duyguları ben de içimde hissettim. Özellikle kitabın sonu çok etkileyiciydi, değişik bir his bırakıyordu insanda... 
Kitabın geneline bakacak olursak dili, hikayesi, konunun işleniş biçimi çok güzeldi. Okurken aslında anne ve babaların çocukları kimseyle karşılaştırmaması gerektiğini de bir kez daha anlıyorsunuz. Bence kesinlikle okunması gereken bir kitap. Kalemine sağlık @kuklasureyya , sen hep yaz biz okuyalım. 



Yorumlar