Dört Anlaşma - Don Miguel Ruiz


Sinema dünyasının üstün zekalı oyuncularından Sharon Stone ve Jody Foster bu kitabı çevresindeki insanlara öneriyor. Amerika'nın önde gelen Yeni Çağ yazarları bu kitabı sizlere öneriyor."Don Miguel Ruiz'in kitabı aydınlanmanın ve özgürlüğün bir yol haritasıdır."Deepek Chopra Başarının Yedi Ruhsal Yasası kitabının yazarı"Büyük dersler içeren ilham verici bir kitap."Wyne Dyer Kendin Olmak kitabının yazarıCastaneda geleneğinde, Ruiz temel Toltek bilgeliğini paylaşıyor. Modern dünyada yaşayan kadınlara ve erkeklere "Dingin Savaşçı" olarak yaşamanın pratik uygulamalarını sunuyor.Dan Millman Dingin Savaşçı ve Ruhun Yasaları adlı kitapların yazarı
**

“Sadece kendimiz olarak yaşamamaktan korkuyoruz. Hayatımızı, başka insanların taleplerini, beklentilerini karşılamaya çalışarak yaşamayı öğrendik.Başka insanların bakış açılarına uygun olarak yaşamayı öğrendik.Çünkü kabul edilmemekten, başkası için yeterince iyi olamamaktan korkuyoruz.”

Okumak için çok geç kaldığım bir kitap Dört Anlaşma... Kitap bize kendimiz ile yapacağımız ,adından da anlaşılacağı üzere, dört anlaşmadan bahsediyor. Bunları yaparsak eğer hayatımızın daha güzel, stressiz, huzurlu, anlamlı ve mutlu olacağını söylüyor. Yazarın bize söylediği dört anlaşma şu şekilde ;

1-Kullandığın Sözcükleri Özenle Seç
2-Hiçbir Şeyi Kişisel Algılama
3-Varsayımda Bulunma
4-Daima Yapabildiğinin En İyisini Yap

Hayatımızı cennete ya da cehenneme çevirmek bizim elimizde. Yazarın da dediği gibi "Sonsuzluğun ötesi içinizdedir"... Ben kitabı okurken bütün anlaşmaları kendime uygulamak için çaba göstermem gerektiğini anladım çünkü ben bu anlaşmaların tam tersini yapıyordum genelde. 


"Bir söz, dikkatimize çapa atarak zihnimize girebilir ve tüm inanç sistemini iyiye ya da kötüye doğru değiştirebilir."

Özellikle Kullandığın Sözcükleri Özenle Seç anlaşması beni çok etkiledi. Bir sözcük hayatınızı, düşüncelerinizi sizce ne kadar değiştirir? Bence çok hemde çok... Örneğin bir derste zorlanabilirsiniz ve bir iki kez denemenize rağmen o dersi hala çok iyi yapamayabilirsiniz, bu durumdan sıkılıp hemen şu kelimeyi söyleriz ben bu derste kötüyüm bunu yapamıyorum... Beyin bu kötüyüm lafını anında algılar ve o durum beyninize öyle bir işler ki siz o dersi üçüncü denemenizde yapabileceğinize rağmen kötüyüm sözü bir yerden çıkar ve siz o dersi yapamazsınız ama aksine sizi o derse iyi olduğunuza inandırsalar ya da siz inansanız işte o zaman beyninizden o kötüyüm lafı gider ve iyiyim gelir. İşte o zaman bir şeyleri yapmaya başlarsınız.
Sadece ders alanın da değil hayatın her alanında sizi olumsuz'a sürükleyecek kelimeleri hayatınızdan çıkarmaya çalışın yani söylediğiniz kelimeleri özenle seçin. İşte o zaman hayatınızı cennete çevirmeye başlayan ilk adımı atmış olacaksınız. 
Diğer anlaşmalar da kendi içerisinde uygulandığı zaman bir yerlere varabileceğini düşünüyorum. Bu kitabı ben çok ama çok sevdim ve benim başucu kitabım oldu. Bir şeyleri ters yapmaya başladıkça tekrar tekrar açıp okuyacağım. Eğer siz de hayatınızın bazı alanlarında değişiklik yapmak istiyorsanız kesinlikle bu kitabı okumanızı ve uygulamanızı öneririm.


Yorumlar