İstanbul Oyuncak Müzesi

 

İstanbul Oyuncak Müzesi

İstanbul Oyuncak Müzesi 23 Nisan 2005 yılında şair/yazar Sunay Akın tarafından kurulmuştur. 1700’lü yıllardan günümüze oyuncak tarihinin en gözde örneklerinin sergilendiği müze tarihi bir köşkte konumlanmıştır. Sunay Akın’ın 20 yılda 40’ı aşkın ülkedeki koleksiyonerlerden, antikacılardan ve açık arttırmalardan satın aldığı oyuncaklarla kurulan İstanbul Oyuncak Müzesi dünya tarihini daha eğlenceli, daha akılda kalıcı bir öğrenme yöntemi ile ziyaretçilere sunmaktadır. 



 
Açıldığı günden beri hayallerini kurduğum müzeye sonunda gittim ve tek kelime ile bayıldım. Çünkü Esra demek oyuncak demektir ve her yer oyuncak olunca çıldırdım resmen. Özellikle bebekler, peluşlar ve Mickey en çok ilgimi çekenler oldu. Oyuncakların çoğu Almanya,Amerika ve Japonya yapımı. Arada Türkiye yapımı oyuncakları görmek de mümkün. Bu oyuncakları gezerken "aa bu bende de vardı", "aa bunu biliyorum" gibi tepkiler vermeye başlıyorsunuz.



 



 

 Oyuncaklar kendi içinde gruplara ayrılmış ve bazı oyuncakların üzerinde notlar yazmaktadır.Özellikle Sunay Akın'ın gemisi ile ilgili notu okuyunca vay be demeden kendimi alamadım. Müze haricinde alt katta cafe ve çocuklar için etkinlik alanı bulunmaktadır. Müzeyi gezdikten sonra cafe de Küçük Prensli bardaklarda bir kahve içip müze hakkında konuşmanızı tavsiye ederim. Kısacası Sunay Akın kendisi,kitapları gibi mükemmel bir müze yaratmış. Eğer yolunuz düşerse kesinlikle uğramanızı tavsiye ederim.

Fiyatlar 
Tam : 13 TL
Öğrenci: 10 TL















Yorumlar