Amok Koşucusu - Stefan Zweig


Arka Kapak Yazısı


Amok Koşucusu doktor olarak yardıma ihtiyaç duyan bir insana el uzatmanın vicdani yükümlülüğüyle kendi karmaşık duyguları arasında sıkışıp kalan bir adamın hikâyesidir. Hollanda Doğu Hint Adaları'nda görev yapan bir doktor, dara düşüp kendisine başvuran çok zengin bir kadının "yardım" talebini geri çevirir. Zira kadının mağrur ve hesapçı tavrı karşısında büyük bir öfkeye kapılmış, gururuna yenik düşmüştür. Ancak söz konusu olan insan hayatıdır. Kısa süre içinde pişmanlığın pençesine düşer. Kadına yardım etmeyi saplantı haline getiren doktor, Malezya halkında rastlanan bir nevi öldürücü delilik olan hummanın, amokun etkisi altına girer.

**



"...belki de insan her şeyi içine atmaktan boğuluyor zamanla..."


Hikaye bir gemi yolculuğunda başlıyor ve karakterimiz gemideki kamarasında durmaktan sıkılıp dışarı çıkar,insanlardan uzak bir yer keşfeder. Yıldızları izlemeye başlar ve yanında birden biri belirir bu durumdan rahatsız olur ve kamarasına gider. Ertesi gece yine buraya gelir ve o adam yine yanındadır. En sonunda adam hikayesini anlatmaya başlar. Hikayesini anlatan adam doktordur. Bir gün bu doktorun kapısını bir kadın çalıyor ve ona para teklif ederek yardım etmesini istiyor. Fakat bu yardımı küstahça istiyor ve doktor teklifini kabul etmiyor. Oysa ondan rica etse doktor kabul edecek çünkü kadından epey etkileniyor. Kadın sinirlenip gidiyor ve doktor o gittikten kısa bir süre sonra hata yaptığının farkına varıyor çünkü durum çok kritik ve başlıyor kadının peşinden Amok koşucusu gibi koşmaya. Acaba bu koşunun sonu ne olacak? Doktor kadına yardım edebilecek mi ?

Ah Zweig sen ne harika bir yazarsın... Yine beni şaşırtmadın ve konuları birbirine böyle bağlayışına hayran kaldım. Gece okumaya başladım ve 1 saatten az bir süre de bitirdim. Konu çok güzeldi,Zweig'ın o muhteşem diline,akıcılığına lafım yok yine harikalar yaratmış. Kitabı okumaya başlarken en merak ettiğim şey ise Amok Koşucusunun anlamı oldu. Malezyalılarda görülen bir tür sarhoşluk anlamına geliyormuş. Zaten okudukça ne anlama geldiğini daha çok alıyorsunuz. Her zaman olduğu gibi okumanızı tavsiye edeceğim bir Zweig kitabı daha oldu kendisi :)



Yorumlar