Süperpoze- David Walton


Mutlu bir aile hayatına, güzel çocuklara sahipsiniz. Geceyarısı kapınıza dayanan eski bir arkadaşınız, size kuantum dünyanın kapılarını araladığından bahsediyor ve sabah ölü bulunuyor.

Öldürüldüğü odada sizin parmak izleriniz, DNA'nız. 
Ayakkabınızda arkadaşınızın kanı.
Tek şüpheli sizsiniz.
Oysa siz, masum olduğunuza eminsiniz.
Emin misiniz?

**


"Ne kadar incelenirse incelensin,kuantum fiziği herkesin aklını karıştırır.Çünkü mantığa meydan okur."


Hayatında her şey normal giderken bir gece uzun zamandır görmediği arkadaşı Brian, Jacob'u ziyarete gelir. Aralarında bazı olaylar yaşanır ve Brian sabah çalışma odasında ölü bulunur. Ölümü araştırılırken tüm kanıtlar gece görüştüğü en yakın arkadaşı Jacob'u gösterir. Ama Jacob onu öldürmediğini ve masum olduğunu düşünüyor. Acaba gerçekten masum mu? Yoksa gerçekten Brian'ı öldüren o mu?


Brian bir an gözlerimin içine baktı."Doğa bilgisayardır argümanını hatırlıyor musun?"
"Tabii.Bütün evrenin sadece koca bir kuantum bilgisayarı olduğu fikri."
"Evrendeki tüm bilgi çok fazla ama sonlu sayıda 0 ve 1'le ifade edilebilir, her parçacık için sadece birkaç tane: parçacığın türü,spini, ivmesi vs,"dedi Brian.
"Bana hep yuvarlak bir laf gibi gelmiştir,"dedim. "Evren evrendir.Evrene bilgisayar demenin bilimsel bir geçerliliği yok."
Brian biraz bozulmuş göründü."Evet var. Kaç tane parçacık olursa olsun,etkileşim ne kadar karmaşık olursa olsun, aynı sayıda parçacıktan yapılmış bir kuantum bilgisayarıyla bütün gerçek parçacık etkileşimlerinin taklidini yapabilirsin."


Öncelikle bu kitabı çok çok çok çok sevdiğimi söyleyerek başlamak istiyorum yorumuma. Uzun zaman sonra gerçekten bir kitabı bu kadar çok sevdim.
David Walton kitabında Kuantum fiziğini polisiye ile birleştirmiş ve mükemmel bir uyum sağlamış.Kitabı elinize aldığınız an bırakmak istemiyorsunuz çünkü ilerleyen sayfalarda neler olacak diye merak ediyorsunuz. Ve kitabın en sevdiğim yanlarında biri de birçok araştırma yapmamı sağladı. Kuantum fiziği, fizik ile ilgili olaylar,terimler gibi konularda birçok bilgi öğrendim.


Fizik ile ilgili bilgileri okurken insan çok şaşırıyor ve bu bilgiler olaylar üzerinden aktarılınca daha güzel ve kalıcı oluyor. Yani benim için öyle :) Hatta o kadar etkilendim ki kitaptan, ilk okuduğum gece rüyamda aynı olayı ben yaşadım. Dediği gibi ne kadar incelenirse incelensin kuantum fiziği herkesin aklını karıştırır çünkü mantığa meydan okur. Gerçekten çok doğru bir söz ve kitabı okuyunca ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.
Bilim kurgu,polisiye ve kuantum fiziğine merakınız varsa yoksa bile yine de kesinlikle okumanızı tavsiye ederim. Ben gerçekten kitabı çok sevdim ve uzun bir süre de etkisi üzerimde olacak :) Unutmadan David Walton o kadar tatlı ve güler yüzlü bir insan ki o güler yüzlü hali sizi de mutlu ediyor :)



Yorumlar