Harry Potter Ve Lanetli Çocuk-J.K Rowling


Sekizinci Hikâye. On Dokuz Yıl Sonra...

Harry ait olduğu yerde durmayı reddeden bir geçmişle boğuşurken, en küçük oğlu Albus da istemediği bir aile mirasının yükünü omuzlarında taşımakta zorlanır. Geçmişle gelecek uğursuzca iç içe geçerken hem baba hem oğul tedirgin edici bir gerçeği, bazen karanlığın beklenmedik yerlerden geldiğini öğrenir.

"Harry Potter ve Lanetli Çocuk", J.K. Rowling, John Tiffany ve Jack Thorne'a ait yeni bir özgün hikâyeden yola çıkarak Jack Thorne'un yazdığı yeni bir oyun. Bu oyun sadece sekizinci Harry Potter hikâyesi değil, aynı zamanda tescilli olarak sahneye koyulan ilk Harry Potter hikâyesi. 30 Temmuz 2016'da Londra West End'de gerçekleşen prömiyerin hemen ardından Sahne Metni Özel Baskısı, dünyanın dört bir yanındaki okuyucuları Harry Potter, arkadaşları ve ailesinin devam eden yolculuğuyla buluşturuyor.

**


"Albus Severus, sen Hogwarts'ın iki müdürünün isimlerini taşıyorsun. Bunların biri bir Slytherin'di ve büyük ihtimalle ömrümde tanıdığım en cesur adamdı."


Harry Potter serisinin son kitabında gelecekten yazılmış Harry ve Albus'un (Harry'nin oğlu) bir sahnesi vardı işte Lanetli Çocuk kitabı o sahneden başlıyor. Kitap,Albus'un geriye gidip babasının hatasını düzeltmek istemesi ve yaşanılan olaylar üzerine kurulu.Bu olaylar üzerinde ayrıntıya girmek istemiyorum çünkü okumayanlar için kötü olur bu durum. Albus'un çok sinir bozucu davranışları var ve okurken bazen çocuğu paralamak istiyorsunuz. Onun aksine Malfoy'un oğlu Scorpius ise tam tatlılık abidesi. Düşününce filmlerde kitaplarda sinir olduğumuz o Malfoy'un nasıl böyle tatlı bir çocuğu oluyor kulağa garip geliyor biliyorum ama okuyunca ne demek istediğimi anlayacaksınız.


Asırlardır budur işim
Tünerim her bir başa
Düşünceleri listelerim
Benim adım Seçmen Şapka.

Az seçtim, uz seçtim
Kâh varlıkta kâh yoklukta
Koy beni başına, bilelim
Hangi bina çıkacak sana"

Harry Potter serisi benim en en en sevdiğim seridir hem kitap hem film olarak.Bunca yıl aradan sonra böyle bir kitabın gelmesi beni heyecanlandırdı ve gerçekten çok güzel bir kitap olmuş.Tabii diğer kitapları ile kıyaslandığında onların önüne geçemez bile ama bir Harry Potter severin okuması gereken bir kitap. 


"Patronus, sihirli bir büyüdür,bütün olumlu duygularınızın bir yansımasıdır ve kendinizi en yakın hissettiğiniz hayvanın biçimini alır.
Bir ışık armağanıdır.Eğer bir Patronus oluşturabilirseniz, kendinizi dünyaya karşı korursunuz.Ki, yaşadığımız bazı durumlarda bu beklediğinizden daha da erken gerekir."

Kitap bir tiyatro metni şeklinde yazılmış ve insanı hiç sıkmıyor çok akıcı bir şekilde ilerliyor. Kitap beni hep eskilere götürdü ve bu yüzden içimde ki Harry Potter aşkı tekrar üst seviyeye ulaştı ve bütün filmleri tekrar izlemeye başladım. Voldemort'un bile kitapta Haryyyy Pooottterrr diyişini okuduktan sonra o ses kulaklarınızda çınlıyor ve hemen filmleri izlemek istiyorsunuz yani ben de böyle bir etki yarattı :)
Eğer bir Harry Potter hayranıysanız kesinlikle okumanızı tavsiye ederim.




Yorumlar

  1. Ne kadar güzel anlatmışsın, gerçekten de eskilere götürüyor insanı. Albus' a sinir olma konusuna da katılıyorum tamamen. Tiyatro metni özel baskısı olunca korkmuştum ilk gördüğümde... Ama dediğin gibi hiç sıkmadı gerçekten akıcı bir kitap olmuş. Okurken sahnelerin canlanması da ayrı güzel oluyor! Keyifli akşamlar kuzum benim! 💛

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder