Gölge Şehir-Ransom Riggs


Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları'nın Macerası Gölge Şehir'de Devam Ediyor! 3 Eylül 1940. On tuhaf çocuk, ölümcül canavarlardan oluşan bir ordudan kaçıyor. Ve onlara yardım edebilecek tek kişi var, o da bir kuşun bedenine hapsolmuş durumda.
Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları'nda başlayan olağanüstü yolculuk, Jacob Portman ve arkadaşlarının, dünyanın tuhaf başkenti olan Londra'ya yaptıkları yolculukla devam ediyor. Orada, müdireleri Bayan Peregrine'e yardım etmenin bir yolunu arayan tuhaf çocukları, savaş yüzünden yaralanmış bu şehrin karanlık köşelerinde korkutucu sürprizler bekliyor. Serinin ikinci kitabı Gölge Şehir de merak uyandıran eski fotoğraflarla heyecan verici bir hikâyeyi bir araya getiren, eşsiz bir kitap. Gölge Şehir'e yapılacak bu yolculukta siz de yerinizi ayırın!
**

"Her şeye rağmen her zaman istediğim şey böylesine tuhaf bir hayattı.Ne kadar garip diye düşündüm, nasıl oluyordu da hayallerimizle kâbuslarımızı aynı anda yaşamayı beceriyorduk?"


İlk kitabın sonunda gölgeler Bayan Peregrine'in döngüsünü ele geçirmişlerdi ve tuhaf çocuklar da adayı terk etmek zorunda kalmışlardı. Gölge Şehir de aynen kaldığı yerden devam ediyor. Çocuklar kaçarken yanlarına Tales of the Peculiar kitabını almışlardır ve bu kitap onlara yaşayacakları olaylarda rehberlik edecektir. Çünkü bu kitap İngiltere de var olan döngülerin yerini işaret eder ve Bayan Peregrine'i insana döndürmek için tek şansları olan tek ymbryne Bayan Wren'i bulmak için tek yoldur. Tuhaf Çocuklar bir an da kendilerini İkinci Dünya Savaşı'nın ortasında Londra sokaklarında bulurlar ve bundan sonra başlarına birçok olay gelmeye başlar.Acaba Bayan Peregrine'yi kurtarabilecekler mi?


"Ağlamak işleri nasıl daha iyi yapmazsa gülmek de daha kötü yapmayacaktı.Bu,umursamadığınız ya da unuttuğunuz anlamına gelmezdi.Sadece insan olduğunuzu gösterirdi."


Birinci kitabı ne kadar çok sevdiğimi yorumları okuyanlar bilirler ikinci kitap da beni hiç yanıltmadı ve bayıldım. İlk sayfadan son sayfaya kadar heyecan hiç bitmiyor ve sıkılmadan okuyorsunuz. Bir sonu vardı ki off demek istiyorum... Gerçekten hiç beklemediğim bir sonla bitti kitap.Üçüncü kitabı okumak için bu yüzden sabırsızlanıyorum ama seri bitecek diye de araya başka kitaplar koyup sonra üçüncü kitabı okuma taraftarıyım :) 


"Geceler gerçeğe yakındır,
gündüzleri 'gerçekler' saklanır..."

İlk kitabın yorumunda da dediğim gibi resimlerle desteklenmesi ayrı bir güzel oluyor ve bu kitap için de çok güzel olmuş. Kısacası ben bu seriyi bu kitabı çok sevdim. Eminim son kitabı da çok seveceğim. Eğer seri kitap okuma arayışındaysanız okumanızı öneririm :)






Yorumlar