Senden Sonra Ben- Jojo Moyes


Beni o kadar da sık düşünme.
Sadece iyi yaşa. Sadece yaşa... Sevgiyle, Will.

Louisa Clark ve Will Traynor birlikte altı ay geçirmiştir. Koca bir yılın yarısı... Ve bu altı ay çok şeyi değiştirmiştir. Lou artık kendi hayallerinden korkan o kasabalı kız değildir fakat hayatı Will'in istediği gibi cesurca yaşamayı da başaramıyordur. Sevdiklerini kaybeden insanların yollarına nasıl devam ettiklerini bilmiyordur çünkü Will'in olmadığı bir dünya onun için hâlâ katlanılması zor bir yerdir. Boş bir apartman dairesinde yaşıyor, havaalanında korkunç bir işte çalışıyordur. Yaşasa da onun için hayat diye bir şey yoktur, ta ki karşısına onu Will'e götüren, kimsenin haberinin olmadığı bir bağlantı çıkana dek...

Kederden arınma yolculuğu hiçbir zaman dolambaçsız değildir ama hayat bazen o incecik çizgide yürürken sunar mucizelerini... Lou sonunda umudu tekrar bulup yeni bir hayat için hayaller kurmaya başlayabilecek midir?

Hikâyelerin mutlu sonla bitmesi için yola devam etmek gerekir...
**

"Bana lanet olası bir hayat vermedin, değil mi? Vermedin aslında. Yalnızca eskisini mahvettin. Küçük parçalara ayırdın. Elimde kalanlarla ne yapmalıyım? Ne zaman hissedeceğim?"


Senden Önce Ben kitabını ve filmini herkes biliyordur. Jojo Moyes'in bir sürü insanı ağlattığı o mükemmel kitap hala aklımdadır. Senden Sonra Ben de bu kitabın devamı. Lou'nun Will'i kaybetmesinin üzerinden bir buçuk sene geçmiştir ve Lou ona verdiği sözü tutmak için ne kadar çabalasa da karşısına hep bir engel çıkar. Bir gün öyle bir olay olur ki hayatında her şeyi tepetaklak eder ve Lou'nun hayatına yeniden devam etmesini sağlar.


"Hayat kısa, değil mi? Bunu ikimiz de biliyoruz. Peki ya benim şansım sensen? Beni en mutlu edecek olan şey sensen?.."


Jojo Moyes keşke ilk kitapla bu işi bitirseydi hiç bulaşmasaydı ikinci kitaba. Çünkü hiç beğenmedim kitabı. İlk kitap bir gecede ağlaya ağlaya bitmişti ama ikinci benim için hayal kırıklığı oldu,elimde süründü resmen. Kendimi zorlaya zorlaya bitirdim. Beni çok rahatsız eden 2 karakter oldu ve ilk kitabın büyüsünü silip attı. Sanki yazar yazmak için yazmış gibi bir his uyandırdı ben de. Aslında ilk sayfalar güzel gidiyordu ama sonra her şey değişti. Tek sevdiğim yanı Lou'nun Will için olan hisleri oldu o kadar.Ne okuyun derim ne de okumayın ama ilk kitap gibi bir beklentiye girmeyin derim sadece :)


"Çünkü artık yaşadığımı hissetmiyorum.Hiçbir şey hissetmiyorum."






Yorumlar