Oz - Adam Fawer


Dorothy ilk defa öldüğünde on iki yaşındaydı. 
En azından bana söylediği buydu. 
Delirdiğini düşünmüştüm ama şimdi ona inandığım için esas deli ben miyim diye merak ediyorum. 
Öyleysem bunların hiçbirinin önemi yok demektir. 
Ama değilsem… 
Eh, o zaman dünya benim düşündüğüm gibi bir şey değil demektir.
Üstelik tek bir dünya yok.

Kafanız karıştıysa canınız sıkılmasın. Benimki de karışmıştı. 
Okuyun, anlayacaksınız. Sonra karar verirsiniz: 
Ben mi delirdim yoksa siz mi?

Hortum seni sürükledi. 
Şimdi hikâyeye baştan başlayacaksın. 

Aklını, kalbini, duyularını karıştıracak bir dünyayla karşı karşıyasın. 
Bu diyarda gündüzler karanlık turuncu, güneş siyah, geceler bembeyaz.
Büyünün yerini bilim aldı.
Hatırladığın herkes, her şey artık çok daha güzel, korkunç, acımasız. 
Yeniden keşfetmeye hazırlan: OZ'u ya da kendini!
**

"Ayağını çekip kurtarmak için bedenini kullanma. Bedenini çekip kurtarmak için zihnini kullan."


Oz Büyücüsü hikayesini hepiniz duymuşsunuzdur ve birçoğunuz biliyorsunuzdur.Kitap da bildiğiniz Oz hikayesini anlatıyor ancak daha karanlık açıdan ele alınmış.
Kısaca konusundan bahsedecek olursak Dorothy, bir gün bir olay sonucu farklı bir dünya olan Oz'a gidiyor. Bu dünya bizim dünyamızın tam tersi. Kan yeşil,gündüzler karanlık, geceler aydınlık... Dorothy'nin Dünya'ya dönebilmesi için Oz Büyücüsü'nü bulması gerekiyor. Bulmak için çıktığı bu yolda tabii ki başına birçok olay geliyor.
Her şey neredeyse aynı olmasına rağmen sonu çok güzel bağlanmıştı ve en çok şaşırdığım yer sonu oldu diyebilirim.




"Efsunlanmış bir kesici kanın tadını aldı mı daha fazlasını ister ve susuzluğunu gidermek için elinden geleni yapar."


Fawer kitap da Dorothy'i paralel evrenler arası bir yolculuğa çıkarmış.
"Uyarlama hikaye olmasına üzüldüm. Oz'a girene kadar tam anlamıyla Adam Fawer okuyorduk ama Oz'a girince Oz hikayesine bağlı kalmaya çalıştığı için aynı etki oluşmuyor tabi." Okumaya aynı anda başladığım kişinin de yorumunu sizle paylaşmak istedim çünkü ben de aynı düşünüyorum bu konuda. Olasılıksız'ı da onun sayesinde okumuştum ve hayran kalmıştım hatta o kitap da ki etki Empati de yok diye onu bile okumadım. Uzun bir aradan sonra gelen kitaba heyecanla başladım fakat biraz hayal kırıklığı oldu ben de. Belki uyarlama hikaye olmasında ya da diğer kitaptan sonra çok büyük bir beklenti ile başladığımdan böyle oldu bilmiyorum.



"Tabii ya. Oz'da karanlık aydınlık, aydınlık karanlıksa zaman niye aynı olsun?
Hangi yılda olduklarını bilmeyişi Dorothy'nin içini kaybolmuşluk hissiyle doldurdu."


Eski bir hikayeyi anlatmasını değil de kendi orijinal fikriyle yazmış bir kitap beklerdim. Ama her şeye rağmen sürükleyici bir kitaptı. Sadece çok yüksek bir beklentiyle okumayın biraz benim gibi hayal kırıklığı yaşarsınız sonra.Her şeye rağmen Adam Fawer ... Okunması gereken sayılı yazarlardan biri.




Yorumlar