Dünya Bu Kadar-Mahir Ünsal Eriş


Radyonun sesi duyulmaz, bağ evinin ışığı görünmez olunca ara ara duyulan kesik inlemeler geldi kulaklarına. Fikret korktu. Bok vardı gecenin bu saatinde bu saçmasapan şeylere kalkışacak, hem de iki şişe büyüğü gözünün yaşına bakmadan bitirmişken. Sesi Hilmi de fark etti. "Hocam, bu hayvan inlemesi mi, birileri iş mi tutuyor yoksa bağlık arasını bulmuş da?" diye sordu. Hocam diyerek ikisini de ortalamaya çalışmıştı. "Baykuştur," dedi Koço. "Bazı baykuşlar böyle inler gibi ses çıkarır, korkmayın," Hilmi bozuldu, "Yok Üstat, korktuğumuzdan değil de, olmadık bir şeye denk gelmeyelim şimdi gece vakti. Bangır Bangır Ferdi Çalıyor Evde ve Olduğu Kadar Güzeldik kitaplarıyla sevdiğimiz Mahir Ünsal Eriş, bu kez bir romanla, başka bir dil deniyor. Sesleri, hatıraları, tesadüfleri, yeşil ve alabildiğine geniş fındık bahçelerini, deniz kıyısını, ipince ipeksi dantelleri, pervaneleri, hasreti, haseti, heba edilmiş yılları… Kör kuyuları, bir nakkaş gibi birbirine teyelleyerek hikâyeleri, ay karanlığını, defineleri, haritaları işliyor; yavaş yavaş anlatıyor üstelik, gülerek kıkırdayarak, kıpır kıpır… Uzakta, bozkırın ortasında, bir kayısı bahçesinde birileri kafa çekip, tütün sarıyor… Dünya Bu Kadar, çarpa çarpa geceye ışıl ışıl hikâyeler bırakıyor. Yeni roman, işte gökyüzü…
**

"Her hayat, birdenbire bambaşka yöne akmasını sağlayacak kırılma anları saklar."

Normalde kitabın konusu hakkında size bilgi verirdim fakat bu kitap konusunu anlatamayacağımız romanlar arasına giriyor.Hani bazen sorarlar ya ne anlatılıyor bu kitapta diye siz de bir şey söyleyemez öyle sus pus kalırsınız,bu kitapta aynen öyle.
Diğer kitaplarına baktığım zaman (Bangır Bangır Ferdi Çalıyor Evde ve Olduğu Kadar Güzeldik) beni o kadar çok etkilemişlerdi ki anlatamam.Belki de o kitapları çok beğenip bu kitabında da beklentimi çok yüksek tutmuştum.Gerçekten de yüksek tutmuşum çünkü bu kitap diğerlerine oranla 2-3 tık aşağıda.Böyle diyorum diye okunmaz bir kitap mı?Kesinlikle okunur ama yüksek bir beklenti ile ve hemen okunmaz.


"İnsan, değil sevmenin, dünyanın sonu gelmeyecek sanıyor sevince."

Mahir Ünsal Eriş,bu yazar gerçekten okuru birkaç cümle ile nasıl etkisi altına alabileceğini çok iyi biliyor.Diğer kitaplarında ve bu kitabında da bunu çok iyi gördüm.Diyeceksiniz beklentini yüksek tutma dedin şimdi ne diyorsun?Benim demek istediğim ne anlatıldığı,karakterlerin sayısını aklınızda tutamayışınız ve bir konudan başka bir konuya nasıl geçtiğinizi anlayamamanız. Bence önemli olan nasıl anlatım yaptığı yazarın.Tüm bunlara rağmen kitap okunuyor mu?Okunuyor,insanı etkisi altına alıyor mu?Alıyor. Eee o zaman fazla söze gerek yok.Ama size küçük bir tavsiye bu güzel yazarı okumak istiyorsanız önce ilk kitaplarını okuyun sonra bu kitaba geçin :) Ve bunlar da benim kendi düşüncelerim belki siz bu düşünceleri hissetmeden okursunuz :)




Yorumlar

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Ben bu kitabı çok sevmiştim okudun mu bilmiyorum ama Ayfer Tunç 'un Bir Deliler Evinin Yalan Yanlış Anlatılan Kısa Tarihi .. adlı kitabı bu kitapla eşdeğerdir ve bu kitaba nazaran daha kalindir vaktin olursa onu da edin derim :)

    YanıtlaSil
  3. Diğer kitaplarına oranla daha az sevdim canım.Okumadım o kitabı ama en yakın zamanda edineceğim,önerin için çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder