Öldürmeye Değer Kişiler-Peter Swanson


"Birkaç tane çürük elma tanrı'nın belirlediği zamandan önce yok olsa ne fark eder..."

Lily Kintner Heathrow Havalimanı, bekleme salonunun barında Ted Severson'la tanışır. İçilen martinilerin sayısı arttıkça aralarındaki samimiyet de artar. Bu iki yabancı kendileriyle ilgili en mahrem sırları birbirlerine anlatırlar. Ted, karısı Miranda'nın kendisini bir hafta önce aldattığını öğrendiğini söyler. Belki de en başından beri birbirlerine uygun değildirler. Sohbet ilerledikçe Ted yarı şaka karısının ihaneti yüzünden onu öldürmek istediğini açıklar. Bu şok edici itiraf karşısında Lily, ona bu konuda yardım edebileceğini söyleyerek işi içinden çıkılmaz bir hale sokar. Ne de olsa herkes bir gün ölecektir, birkaç çürük elmayı zamanından önce toprağa göndermenin ne sakıncası olabilir ki?
Bir anda bu ikili kendilerini ölümcül bir kedi-fare oyununun içinde bulurlar; her şey bittiğinde yalnızca bir kişi hayatta kalabilecektir.
                                                            **

Lily yaşadıklarından dolayı insan öldürmenin o kadar da kötü bir şey olmadığını düşünen bir kadındır. Bir ressamdan erkek arkadaşına kadar türlü oyunlarla onları öldürmüştür.Bir gün havaalanında bineceği uçağı beklerken Ted ile tanışır. Bir içki ile başlayan masum konuşma Ted'in kendisini aldatan karısını öldürmek istediği düşüncesi ile alevlenir. Bu durum Lily'nin ilgisini çeker ve ona yardım edeceğini söyler. Ve bu olayla ilgili ne kadar plan yaparlarsa yapsınlar tahmin edemeyecekleri şeyler yaşanacaktır.


Normal de polisiye-gerilim tarzı kitapları fazla sevmem fakat bu kitaba bayıldım.Çünkü bana her sayfa da "yok artık,daha neler" gibi cümleler kurdurttu.Kurgusu çok güzeldi daha ilk sayfa da kitap kendine çekiyor zaten sizi. Ve bölüm sonları yok mu...ah o sonlar... beni benden aldı diyebilirim.Tam "heh olay şimdi çözüldü" diyorum pat öyle bir yerde kesiyor ki...Şok geçiriyorum resmen. 
Hele o final o kadar şaşırtıcıydı ki hiç beklemiyordum.Kitabı bitirdikten sonra 5-10 dakika nasıl ya diye düşünüp durdum. Kısacası yazarın anlatışı güzel,kurgu güzel,şaşırtmacalar güzel ee daha ne olsun o zaman :) Bu tarz kitapları sevenlerin bayılacağı bir roman kesinlikle.Alın okuyun derim.

Yorumlar

  1. Kitabin adi cok ilgincmis yalniz... :) Polisiye - gerilim ben de pek okumam. Güzel bir polisiye kitap okumayali bayagi oldu. :)
    Bu arada takipteyim seni! Ben de bloguma beklerim:)

    YanıtlaSil
  2. Hemen takip ettim canım :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder