Hayal Kahramanları-Sunay Akın


"Bir hayal kahramanının filmini izlemek, çizgi romanını ya da kitabını okumak, çocukluk arkadaşlarımıza ayırdığımız zamanlar gibidir."

Neden Hayal Kahramanları ?
Çocukluğumuzu savunan büyük güçlerdendir hayal kahramanları. Teksas, Zagor, Süperman, Batman, Temel Reis, Şirinler, Casper, vd. gibi hayatımızı güzelleştiren bu çocukluk arkadaşlarımız gözlerimizin ışıltısında hâlâ yaşamaktadırlar. Bir hayal kahramanının filmini izlemek, çizgi romanını ya da kitabını okumak, çocukluk arkadaşlarımıza ayırdığımız zamanlar gibidir. Hayatımıza yön veren ailemiz ve arkadaşlarımızın yanında, hayal kahramanları da kişiliğimizin gelişiminde pay sahibidir. Hayal kahramanları, gözlerinin içine bakamasak, ellerini sıkamasak, bir kez olsun sarılamasak da bize çok şey katan ve öğreten en yakın arkadaşlarımızdır.

***
Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba :)
Bugün sizlere yoğunluktan dolayı geç bitirdiğim bu güzel kitaptan bahsedeceğim.
 Aslında kitaba geçmeden önce azıcık Sunay Akın'a olan sevgimden bahsetsem sıkılmazsınız dimi ? :)
Sunay Akın'ı kaç yaşında tanıdım bilmiyorum ama onu bana tanıtan kişinin annem olduğunu biliyorum. Onun o candan konuşması, oyuncaklara olan sevgisi ve anlattıkları şeyler bu güzel yazarı çok sevmeme neden oldu diyebilirim. Bir zamanlar SKYTÜRK360 kanalında Sunay Akın'la Hayat Deyince programı vardı. Yanlış hatırlamıyorsam Cumartesi günleri ekranda oluyordu. Televizyon karşısına geçer hemen başlamasını beklerdim. Çünkü o kadar güzel şeyler anlatırdı ki hayran olurdum ve koşa koşa gider anneme anlatırdım bak bu böyleymiş diye. Tüyapta da yeni kitabını imzalatırken azıcık sohbet etme fırsatı buldum ki o an benden mutlusu yoktu. Kısacası Sunay Akın benim için çok değerli bir yazardır.



"Çocukluğumuzu savunan büyük güçlerdendir hayal kahramanları. Teksas, Zagor, Süperman, Batman, Temel Reis, Şirinler, Casper, vd. gibi hayatımızı güzelleştiren bu çocukluk arkadaşlarımız gözlerimizin ışıltısında hâlâ yaşamaktadırlar."

Gelelim bu güzel kitaba; 
Sunay Akın, bu kitabın ortaya çıkışını şu sözlerle açıklıyor; “Superman’in pelerininden Drakula’nın dişlerine, Snoopy’ in uzay macerasından Batman ve Da Vinci arasındaki sırra kadar hayal kahramanlarının bilinmeyen dünyasında gezindim on yıl.. Ve ortaya bu kitap çıktı..”
İyi ki de çıktı...
Kitap farklı farklı birçok yazıdan oluşuyor. Bu yazılar bizim bildiğimiz hayal kahramanlarının yazıları fakat tek farkı var ki tarihin kaçırdıklarını,unuttuklarını,yazmadıklarını eğlenceli bir dil ile bize aktarıyor.

"Hayal kahramanları, gözlerinin içine bakamasak, ellerini sıkamasak, bir kez olsun sarılamasak da bize çok şey katan ve öğreten en yakın arkadaşlarımızdır."

Okurken birçok yerde sizde benim gibi etkileneceksiniz,şaşıracaksınız biliyorum.Özellikle Küçük Prens ile ilgili olan yerler,Anıtkabir'de Bir El,Snoopy'deki Tanıdık Şair, Tavan Arasından Doğan Kahramanlar ve Hayal Kentinde Bir Masalcı yazılarını çok sevdim.Bunlardan size bahsetmek isterdim fakat kitabın bütün heyecanı kaçar..En iyisi siz kitabı okuyun :)
Yazarın dili hakkında konuşmama hiç gerek yok çünkü onu okuyanlar zaten ne kadar sade ve akıcı bir dille yazdığını bilir.Kısacası kitap güzel ve daha önceden kitaplarının lezzetini tadanlar için bir şey söylemeye gerek yok onlar beni zaten anlayacaktır.Okumayanlar ise eminim diğer eserlerini okumak için can atacaktır. Keyifli hafta sonlarınız olsun :)



Yorumlar